سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! با رحمت خود که با آن، همه نیکی هارا برای اولیائت گِرد آورده ای و با آن، بدی ها را از دوستانت دور ساخته ای، مرا دریاب . [امام صادق علیه السلام]

عکس های سینمای و فیلم های جذاب

Powerd by: Parsiblog ® team.

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان 10 ساله شد ( فیلم )(چهارشنبه 87 تیر 5 ساعت 12:18 عصر )

فیلم "تایتانیک" ساخته "جیمز کامرون" در حالی فردا (19 دسامبر) دهمین سال‌روز اکران خود را جشن می‌گیرد که همچنان رکورددار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان است.

فیلم "تایتانیک" برای اولین‌بار روز 19 دسامبر 1997 در آمریکا اکران شد.

برای ساخت این فیلم دو استودیو بزرگ هالیوود،‌ "پارامونت پیکچرز" و "روباه قرن بیستم" مجبور به همکاری با یکدیگر شدند تا بتوانند هزینه 600 میلیون دلاری ساخت آن را تقبل کنند؛ نتیجه آن شد که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما ساخته شد.

گاردین همچنین در ادامه گزارش می‌دهد: «سازندگان فیلم تنها امیدوار بودند که فروش فیلم حداکثر بتواند هزینه‌های صورت گرفته را برگرداند و هرگز تصور کسب موفقیتی تکرارنشدنی در عرصه سینما را نمی‌کردند.

فیلم "تایتانیک" ساخته "جیمز کامرون" در حالی فردا (19 دسامبر) دهمین سال‌روز اکران خود را جشن می‌گیرد که همچنان رکورددار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان است.

فیلم "تایتانیک" برای اولین‌بار روز 19 دسامبر 1997 در آمریکا اکران شد.

برای ساخت این فیلم دو استودیو بزرگ هالیوود،‌ "پارامونت پیکچرز" و "روباه قرن بیستم" مجبور به همکاری با یکدیگر شدند تا بتوانند هزینه 600 میلیون دلاری ساخت آن را تقبل کنند؛ نتیجه آن شد که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما ساخته شد.

گاردین همچنین در ادامه گزارش می‌دهد: «سازندگان فیلم تنها امیدوار بودند که فروش فیلم حداکثر بتواند هزینه‌های صورت گرفته را برگرداند و هرگز تصور کسب موفقیتی تکرارنشدنی در عرصه سینما را نمی‌کردند. "تایتانیک" چند روز قبل از کریسمس اکران شد و در 2700 سالن سینمای آمریکا به‌روی پرده رفت و در هفته اول، فروش 28 میلیون دلاری به‌دست آورد.

اگر میزان فروش فیلم‌های روز جهان را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که حتی بهترین فیلم جهان نیز در هفته‌ دوم اکران نسبت به هفته اول، حداقل پنج درصد افت فروش دارد. اما چون داستان غرق کشتی تایتانیک از سال‌ها پیش‌تر گفته شده بود و مردم علاقه‌ی ناخودآگاهی به آن داشتند، فروش آن هرهفته افزایش می‌یافت. به‌ طوریکه تا 10 هفته، فیلم اول 3200 سالن سینمای آمریکا بود.»

و در ادامه نوشته است: «"تایتانیک" که هنرنمایی "دی‌کاپریو" و "کیت وینسلت" به جذب مخاطب بیشتر برای آن کمک فراوانی کرده بود، توانست مجموع فروش یک میلیارد و 835 میلیون دلار در سطح جهان را به‌دست آورد و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود.

"تایتانیک" برای رسیدن به این قله افتخار، "جنگ ستارگان" با فروش 797 میلیون دلار و "E.T" با فروش 756 میلیون دلار را پشت سرگذاشت.

اما فاکتور مهمی که هنگام قیاس حجم فروش فیلم‌ها طی دهه‌های مختلف نباید فراموش کرد، "بهای بلیط‌" در سال اکران است که همچنان روند صعودی دارد. برای مثال، زمانیکه «برباد رفته» در سال 1939 اکران شد، بهای بلیط کم‌تر از یک دلار بود، اما وقتی تایتانیک 10 سال قبل به‌روی پرده رفت، قیمت بلیط پنج دلار بود و اکنون در سال 2007 به هفت دلار افزایش یافته است.

بنابر این، نمی‌توان براساس معیار ثابتی، حجم فروش فیلم‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان هنر هفتم، موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما را «تولد یک ملت» محصول سال 1915 می‌دانند. با این حال، تنها فیلمی که تاکنون به غیر از تایتانیک توانسته فروش بیشتر از یک میلیارد دلار داشته باشد، «ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه» بوده است که در سال 2003 به فروش 129/1 میلیارد دلار رسید.

فیلم‌های دیگری چون «مرد عنکبوتی 3» با فروش 885 میلیون دلار، «دزدان دریایی کارائیب3» با فروش 968 میلیون دلار و «هری پاتر و محفل ققنوس» با فروش 936 میلیون دلار نیمی از موفقیت «تایتانیک» را نیز نداشته‌اند.

اما رکوردهای این فیلم تنها محدود به حجم فروش بی‌نظیر آن نیست. «تایتانیک» پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما است. این فیلم به همراه «همه‌چیز درباره ایو»، مشترکا رکورددار بیشترین تعداد نامزدی جوایز اسکار در 14 بخش است.

همچنین «تایتانیک» بعد از «بن هور»، دومین فیلم تاریخ سینما است که موفق به دریافت 11 جایزه اسکار شده است. این فیلم علاوه بر کسب چهار جایزه گلدن گلوب، ده‌ها جایزه دیگر از انجمن‌های فیلم آمریکا بدست آورد و در جوایز اسکار موسیقی - گرمی- نیز جایزه بهترین ترانه را از آن خود کرد.»



»
»» نظرات دیگران ( نظر)

محمدرضا فروتن، مهناز افشار و مریلا زارعی در فیلم جدید حاتمی کیا(چهارشنبه 87 تیر 5 ساعت 12:9 عصر )
 

دعوت" اوایل دی کلید می خورد

محمدرضا فروتن، مهناز افشار و مریلا زارعی در فیلم جدید حاتمی کیا

بخشی از عوامل سازنده فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم‌حاتمی‌کیا مشخص شدند.
محمد پیرهادی گفت: هفته آینده پیش‌تولید دعوت را آغاز می‌کنیم و فیلم تا اوایل دی ماه جلوی دوربین خواهد رفت اما زمان قطعی شروع فیلمبرداری فیلم مشخص نیست.
وی گفت: تا چند روز آینده، چند چهره‌ سرشناس سینمای ایران نیز به این پروژه اضافه خواهند شد.
وی فهرست عواملی را که حضورشان در دعوت قطعی شده است، به شرح زیر اعلام کرد:
نویسنده و کارگردان: ابراهیم‌حاتمی‌کیا
تهیه‌کننده: محمد پیرهادی
مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری
مسئول انتخاب‌ بازیگر و بازیگردان: چیستا یثربی
صدابردار: اصغر شاهوردی
دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علیرضا شمس‌شریفی
مدیر تولید: محمدرضا منصوری
طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم
بازیگران: محمدرضا فروتن، مهناز افشار، مریلا زارعی، ثریا قاسمی، سحر جعفری جوزانی، لیلا اوتادی و حمیدرضا پگاه.

خلاصه داستان:‌ چند خانواده متفاوت با بحرانی مشابه روبرو می‌شوند و هر کدام از آن‌ها بنا به نگاه خاص خود واکنش‌هایی از خود بروز می‌دهند.

................................................

منبع: خبرگزاری فارس

 


»
»» نظرات دیگران ( نظر)

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره آسیا پاسیفیک به "خون بازی" رسید ((چهارشنبه 87 تیر 5 ساعت 12:8 عصر )
فیلم‌های "اتوبوس شب"، "خون‌بازی" و " "آن سه" به ترتیب جایزه بزرگ هیئت داوران، کارگردانی و فیلمبرداری جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک را از آن خود کردند.
اسکرین دیلی اعلام کرد مراسم اعطاء جوایز نخستین دوره جوایز اسکرین آسیا ساعتی پیش در استرالیا برگزار شد و فیلم سینمایی "اتوبوس شب" به کارگردانی کیومرث پوراحمد جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد.

رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب برای "خون‌بازی" برنده جایزه بهترین کارگردانی شدند و و هومن بهمنش برای فیلم "آن سه" جایزه بهترین فیلمبرداری شد. نمایندگان سینمای ایران با نامزدی در هشت رشته از 9 رشته ممکن، بیشترین نامزدی را در بین کشورهای شرکت‌کننده در جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک داشتند.

"اتوبوس شب" در سه بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه شده بود، "خون‌بازی" در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن، "سرزمین گمشده" در بخش بهترین مستند و "قفل‌ساز" در بخش بهترین فیلم کودک.

هدف از اهدا جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک ارج نهادن به تنوع فرهنگی و شیوه‌های مختلف فیلمسازی است. منطقه آسیا پاسیفیک 71 کشور را تحت پوشش دارد و به گفته سازمان‌دهندگان جوایز اسکرین، حدود نیمی از فیلم‌های دنیا در این منطقه تولید می‌شود.
این جوایز سینمایی را دولت کوئینزلند استرالیا با حمایت سی‌ان‌ان اینترنشنال، یونسکو و فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) به برترین‌های سینمای آسیا پاسیفیک اعطا می‌کند. ریاست هیئت داوران نخستین دورهاین جوایز را شبانا عظمی بازیگر سرشناس هندی بر عهده داشت.

برندگان بخش های دیگر جوایز آسیا پاسیفیک عبارتند از:

* بهترین فیلم:
"نور مخفی" از کره جنوبی

* بهترین فیلم بلند انیمیشن:
"پنج سانتیمتر در ثانیه" از ژاپن

* بهترین فیلم بلند مستند:
"روزانه‌های بیروت: حقایق و اکاتیب" از لبنان

* بهترین فیلم بلند کودکان:
""دنیاس، آواز در ابرها" از اندونزی

* بهترین فیلمنامه:
فیروز عباس‌خان برای "گاندی، پدر من" از هند

* بهترین بازیگر زن:
دو یون جون برای "نور مخفی" از کره جنوبی

* بهترین بازیگر مرد:
از ترکیه ارکان جان برای "تقوا: ترس انسان از خدا"

................................................

منبع: خبرگزاری مهر


»
»» نظرات دیگران ( نظر)

« چارخونه » پر بیننده ترین مجموعه ی سیما شد ( اخبار سینمای ایران(چهارشنبه 87 تیر 5 ساعت 12:4 عصر )
 

مجموعه طنز "چارخونه" با 1/75 درصد بیننده به عنوان پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی روزانه و هفتگی در هفته دوم آبان معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری فیلم نیوز نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما در هفته دوم آبان نشان می‌دهد در بین مجموعه‌های روزانه و هفتگی بر اساس دو شاخص میزان بیننده و رضایتمندی، مجموعه طنز "چارخونه" با 1/75 درصد بیننده رتبه اول، مجموعه "جواهری در قصر" با 6/67 درصد بیننده رتبه دوم و مجموعه "راه بی‌پایان" با 9/51 درصد بیننده رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین نتایج بررسی سریال‌های هفتگی نشان می‌دهد مجموعه "جواهری در قصر" با 6/67 درصد بیننده پربیننده‌ترین سریال این هفته بوده و 9/91 درصد بینندگان از آن رضایت داشته‌اند. مجموعه‌های "راه بی‌پایان" با 9/51 درصد و "مدار صفر درجه" با 6/51 درصد بیننده در مراتب بعدی قرار دارند. میزان رضایت از این دو مجموعه هم به ترتیب 5/91 درصد و 5/87 درصد بوده است.

نتایج بررسی سریال‌های روزانه هفته دوم آبان بیانگر آن است که مجموعه "چارخونه" با 1/75 درصد بیننده دارای بیشترین میزان بیننده و میزان رضایت بینندگان از این مجموعه طنز 3/75 درصد بوده است. مجموعه "هشدار برای کبری 11" با 3/46 درصد و "خواستگاران" با 9/33 درصد در رتبه‌های بعد هستند و میزان رضایت بینندگان از آنها به ترتیب 9/87 و 9/73 درصد بوده است.



»
»» نظرات دیگران ( نظر)

همیشه پای یک زن در میان است ( اخبار سینمای ایران )(چهارشنبه 87 تیر 5 ساعت 12:4 عصر )

کارگردان:  کمال تبریزی

بازیگران: حبیب رضایی، گلشیفته فراهانی، مهران مدیری، رضا کیانیان، آهو خردمند، اسماعیل خلج و حسین معجونی

......................................................

دیگر عوامل و توضیحات بیشتر:

فیلمنامه: کمال تبریزی، رضا مقصودی و حبیب رضایی (بر اساس داستان های کوتاه سیدمهدی شجاعی)
تهیه کننده: محسن علی اکبری
مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی
طراح صحنه و لباس: محسن شاه ابراهیمی
صدابردار: بهمن اردلان
مجری طرح: مازیار میری
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مانفرد اسماعیلی

 


»
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های وبلاگ
گفت و گو و آخرین خبرها از هدیه تهرانی ( اخبار سینمای ایران )
مصاحبه و گفت و گو با بهنوش بختیاری ( اخبار سینمای ایران )
آخرین اخبار از محمد رضا گلزار ( اخبار سینمای ایران )
پرونده چهار انگشتی ( به همراه عکسهایی از این فیلم ) ( فیلم )
گفتگو با بهنوش بختیاری بازیگر سریال « چارخونه »
[عناوین آرشیوشده]